Bytte, returret og fejl på vare

Ved køb af varer på CDON.COM gælder 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med den gældende forbrugerlovgivning. Dette indebærer at konsumenten har ret til at fortryde sit køb ved at oplyse CDON.COM om dette inden for 14 dage fra at konsumenten eller konsumentens postkontor har taget imod den bestilte vare(fortrydelsesfristen). For mere information om din fortrydelsesret, kan du læse vores vilkår som du finder herNår din pakke modtages retur, tager det op til 14 dage at registrere den og betale pengene tilbage. Når dette sker vil du modtage en mail på dette.

Sådan håndterer du bedst muligt din retur/reklamation

Tænk på at du som kunde, ved retur, har ansvar for at varen ikke skades i transporten tilbage til os. Om du har transportemballagen tilbage, som vi brugte for at sende din vare til dig, er det en god idé at bruge denne for returen også. Hvis du mangler denne, bør du være opmærksom på, at varen kan udsættes for stød under transporten, så vi anbefaler at du bruger en ydre emballage med støddæmpende materiale mellem dette og varens forpakning. Sæt ingen adresseetikette direkte på varens forpakning, men læg derimod originalkartongen i anden kartongen. Vi ønsker helt, at du angiver en årsag til returen samt sender varen som skal returneres sammen med fakturaen eller følgesedlen(eller en kopi af disse, for-og bagside). Som konsument har du også ansvar for, at varen ikke forsvinder i transporten, hvorfor vi anbefaler at du bruger en transportmåde som har et sporingsnummer som kan spores. (OBS: Vi tager ikke imod rekomenderede forsendelser) Dette hjælper vi dig gerne med, men du som konsument står for omkostningen af denne fragt.

Hvis der ikke angives ”fri retur” på produktsiden på vores hjemmeside, er det dig som kunde som står får returfragten. For godkendte reklamationer  er det dog sælgeren som står for returen. Du kan læse mere om returforsendelser under vores generelle vilkår.

Venligst bemærk at vores samarbejdspartnere kan have afvigende vilkår hvad angår retur og returhåndtering. Oftest er der en returseddel og instruktioner der følger med i leverancen. Mangler disse, skal kunden kontakte sælgeren for at få instruktioner.

Du kan selv vælge at sende din vare retur med posten – bemærk at det er dig som kunde som står for omkostningen.

Du kan kontakte CDON.COM for brug af fortrydelsesretten og returforsendelser for samtlige varer der er købt op hjemmesiden – dette gælder også de varer, som levereres af vores samarbejdspartner.

Kontakt vores kundeservice og de vil da hjælpe dig med din retur.