Fragt og levering


Fragt

CDON har forskellige fragtomkostninger afhængigt af, hvilken fragtklasse varen tilhører.

I øjeblikket regnes der med frem forskellige fragtklasser, og i nedenstående tabel kan du finde fragtpriserne på de forskellige fragtklasser:

Fragtklasse A 29 kr
Fragtklasse B 49 kr
Fragtklasse C 79 kr
Fragtklasse D 99 kr
Fragtklasse E 199 kr
Fragtklasse H 39 kr

Udover disse fragtklasser er der varer, som sælges med fri fragt. Hvilken fragt der gælder for den enkelte vare, er oplyst på varesiden og i kassen. Hvis du køber produkter fra flere vareklasser, skal du betale den højeste fragtafgift. Naturligvis betaler du kun én fragtafgift, uanset hvilket antal produkter du bestiller, også hvis ordren deles op i flere forsendelser. Omkostningen til fragt bliver beregnet automatisk i din bestilling.

Levering

Hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder under transporten, er Sælgeren ansvarlig. Som Kunde skal du snarest muligt melde det til CDON, hvis du finder en skade. Vi anbefaler derfor, at du fjerner den yderste emballage og undersøger varerne med det samme, når du modtager dem. Meddelelse om beskadigede eller bortkomne varer skal være CDON i hænde med det samme eller snarest muligt, hvis det ikke har været muligt at påtale fejlen ved leveringen.

CDON AB og CDON AB’s samarbejdspartnere forbeholder sig retten til at debitere dig for samtlige omkostninger, der måtte være i forbindelse med returnering af forsendelser, som ikke er afhentet eller modtaget af kunden – disse omkostninger er p.t. 150 kr. CDON AB forbeholder sig retten til at debitere 600 kr. ved hjemleverance/palle (f.eks. TV’er og træningsmaskiner). Disse afgifter debiteres separat via faktura, alternativt afregnes med kortbetaling.

Breve og pakker

De fleste mindre varer kan sendes med brev og vil da blive leveret i din postkasse. Ved breve og pakker, som postbudet ikke kan lægge i postkassen, får du besked om, at du kan hente varerne et anvist sted. Bemærk, at Sælgeren ikke kan påvirke postvæsenets vurdering af, om det er muligt at levere varerne i postkassen, eller om du skal hente dem selv.

Store og svært håndterlige forsendelser

Hvis du bestiller et TV, som leveres af CDON AB, og der overskrider mål, vægt eller andre krav til almindelige pakker, sendes de med DHL’s service "Hjemmelevering palle". Varen leveres i så fald på gadeplan hverdage klokken 08.00-16.00. Når forsendelsen er ankommet til din nærmeste postterminal, kontakter DHL dig for at booke en udkørselstid. Det er derfor vigtigt, at du har angivet dit telefonnummer korrekt under Mine sider/Mine kundeoplysninger. Du kan også selv kontakte DHL for at aftale et udkørselstidspunkt på telefonnummer 0771-345 345.

For dig, der bor på en landpostrute: Hvis du vælger leveringsmåden "Hjemmelevering palle" får du besked i din postkasse. Derefter kontakter du Posten på telefonnummer 0771-345 345 for at aftale udkørsel med din bestilling.

Observér venligst, at vores samarbejdspartnere kan have afvigende leveringsvilkår og anvender forskellige speditører, f.eks. Post Danmark, Schenker, DHL eller Bring. Du finder mere information på vores samarbejdspartneres egne websider. Det er altid angivet på varens produktside, om produktet leveres af et andet firma.